Vinterferiesjov Aalborg Historiske Museum

Spilcafé

Vinterferie er lig med familiehygge – også på Aalborg Historiske Museum. I museets spilcafé skrues tiden tilbage til dengang, de voksne var børn, og PlayStation og iPads er derfor sat på standby. I stedet hygges der med gode, gamle analoge spil.

I spilcaféen kan børn og barnlige sjæle derfor stifte bekendtskab med klassiske spil som for eksempel sorteper, hvor det gælder om ikke at have sorteper på hånden, eller med ludo, hvor man helst ikke må blive slået hjem.

Man kan også spille et parti skak, et spil mølle, dam, mikado, billedlotteri og mange andre spil fra før iPad’en blev opfundet. Skulle man selv have et fantastisk godt analogt brætspil, er man velkommen til at medbringe spillet og udfordre andre museumsgæster.

Aldersgruppe: +3 år ifølge med voksne

Hjælp Churchillklubben eller gå på perlejagt

Hvis ens børn har en hemmelig agentdrøm i sig eller er interesseret i at gå på skattejagt, er der opgaver for både store og små på Aalborg Historiske Museum i vinterferien.

De større børn mellem 7-13 år kan hjælpe den berømte Churchillklub, der var en gruppe unge drenge, der lavede modstandsarbejde under 2. Verdenskrig. De har brug for hjælp, og løser man opgaverne, får man til slut et diplom for veludført modstandsarbejde.

For de mindste på 3-7 år er der perlejagt på hele museet, hvor de ifølge med forældrene kan finde perler til et armbånd, og samtidig komme godt rundt i museets hjørner og afkroge.

Spilcafé, Churchillklub og perlejagt er gratis for børn. Voksne betaler almindelig entré, 40 kr.

Det finder sted fra lørdag 9. februar til og med lørdag 23. februar 2019, alle dage kl. 10-16.

Bemærk: Aalborg Historiske Museum er lukket søndag og mandag.