Vikingelege for hele familien

I weekenden 19. og 20. juni kan du og resten af familien prøve forskellige lege og spil fra vikingetiden. Selv om livet var hårdt på den tid, og der var meget, som skulle laves i hverdagen, så blev der alligevel tid til at lege, dyste og spille spil.

Du kan blandt andet prøve kræfter med brætspillet hnefatafl, som vi kender fra arkæologiske fund. Derudover står vikingerne i spidsen for forskellige vikingelege for både børn og voksne – blandt andet kan du trække fedtepind, gå til Island efter sild eller dyste i troldens hoved.

Kl.10-12: Hør om vikingernes spillevaner og lær at spille hnefatafl
Kl.12.30-14.30: Lær vikingelegene Gå til Island efter sild, troldens hoved og fedtepind.
Kl.14.30-16: Hør om vikingernes spillevaner og lær at spille hnefatafl

Vil du øve dig på forhånd, så kan du købe hnefatafl i museets webshop.

Vedr. corona / COVID-19

Vikingemuseet Fyrkat følger naturligvis myndighedernes til enhver tid gældende retningslinjer vedr. corona / COVID-19. Det betyder, at du som museumsgæst fortsat skal bære mundbind eller visir, når du er indendørs, og at du skal fremvise et gyldigt coronapas eller et negativt testsvar, der er max 72 timer gammelt.

Børn under 15 år fritaget for COVID-19 test.
Børn under 12 år fritaget for mundbind/visir.