Uhyggelige byvandringer for børn

Aalborg ligner på mange måder en pæn, hyggelig og moderne by, men pas på – for under overfladen er der masser af historier om spøgelser, hekse og uhyggelige fangehuller. Nu har de 9-12-årige mulighed for at tage med på en byvandring, der er specielt tilrettelagt for børn, som interesser sig for overtro, fantasy og farlige spøgelseshistorier.

Turen starter på Aalborg Historiske Museum, hvor børnene allerførst får udleveret hvidløg, der skal beskytte dem mod mørkets kræfter. Guiden viser museets gamle bøddelsværd frem, og i den mørke Aalborgstue fra 1602 fortælles om tro, overtro og trolddom i gamle dage.

Derefter går vi rundt i byen, hvor der fortælles uhyggelige historier fra byens fortid – og der er garanti for et godt gys undervejs. Man hører blandt andet om Fandens rede øverst oppe i Budolfi Kirkes tårn, om en hel heksebande, der huserede i Aalborg i 1600-tallet, og om bødlens uhyggelige arbejde på Gammeltorv med tortur og henrettelser.

Turen går også til Helligåndsklosterets gård, hvor det måske spøger, og ned under jorden til Gråbrødrekloster Museet, hvor der er skeletter i massevis.

Arrangementet er primært for børn fra 9 år og op – i følge med en voksen.

Bemærk venligst, at købte billetter ikke refunderes, og de byttes ikke til andre datoer eller arrangementer. Både børn og voksne skal købe billet.

Varighed 1 ½ time.