Musikfestival: Northern Winter Beat 2024

Oplev en unik og intim koncert med Hayden Pedigo

Northern Winter Beat 2024 byder på en lang række koncerter i Aalborg 1.-3. februar. Det er både på etablerede spillesteder som Studenterhuset og Huset i Hasserisgade, men også andre mere utraditionelle steder – som fx blandt de flere hundrede år gamle ruiner af Gråbrødreklosteret tre meter under Algade midt i Aalborg.

Fredag 2. februar kl. 17 kan du opleve den amerikanske musiker Hayden Pedigo i Gråbrødrekloster Museet.

Hayden Pedigo er en akustisk guitarist og soundscape-komponist fra Texas. Hayden brugte sine teenageår på at lære og forfine John Faheys amerikanske primitive fingerspilsstil kombineret med en glæde ved Nick Drake og eksperimentel lydmanipulation. I begyndelsen af sine tyvere havde han allerede samarbejdet med Terry Allen, Charles Hayward, Werner “Zappi” Diermaier og Tim Heidecker.

Pedigos særlige pigtrådslyd kommer til udtryk i forskellige identiteter. Den ene dag optræder han som en bilsælger fra 1970’erne, den næste måske en ansat på Burger King eller en ridder med gogo-støvler. Hvordan han optræder i Gråbrødrekloster Museet, det må tiden vise.

Koncerten er en helt unik oplevelse med et meget begrænset antal pladser – med en kapacitet på 35 gæster anbefales det at møde op i god tid. Pladserne fordeles efter først-til-mølle-princippet.

Se mere på www.winterbeat.dk