Mød vikingekrigerne fra ASK

Sidste weekend i maj flytter vikingekampgruppen Ask ind på Vikingegården. Som besøgende kan du derfor ved selvsyn se, hvordan vikingernes dagligdag kan have set ud for mere end tusinde år siden, og i løbet af weekenden demonstrerer vikingerne fra gruppen forskellige håndværk. Vikingerne er i gang hele dagen, og du kan blandt andet opleve disse aktiviteter:

(ca. tider)
Kl. 11-12: Håndværk – blandt andet syning, reparation af kampgrej, læderarbejde og smedning
Kl. 12-14: Kamptræning – der kæmpes blandt husene på Vikingegården og/eller på området længere oppe ad vejen, hvor Fyrkat lå.
Kl. 14-15: Show and tell – mulighed for at røre/høre om træningsvåben, harnisk og vikingetøj
Kl. 15-16: Håndværk – blandt andet syning, reparation af kampgrej og smedning

Vedr. corona / covid-19

Vikingemuseet Fyrkat følger naturligvis myndighedernes til enhver tid gældende retningslinjer vedr. corona / covid-19. Der sprittes af, der holdes afstand, bruges mundbind eller visir, og der er et loft på, hvor mange museumsgæster, der må være forsamlet i de enkelte huse. Der er desuden håndsprit tilgængelig for publikum.