Moderne juleflet: PaperMatrix med Anna Schepper

Vi kender alle det flettede julehjerte, som H. C. Andersen var den første til at flette for mere end 150 år siden, og som siden er blevet indbegrebet af dansk jul.

Nu kan du på Aalborg Historiske Museum flette unikt dansk papirflet, som du aldrig har prøvet det før. Den gamle juletradition er nemlig blevet genopfundet og moderniseret med en twist og spændende kreative teknikker – kort sagt har det klassiske flettede julehjerte fået nye former.

I samarbejde med Anna Schepper, arkitekt og ejer af PaperMatrix, lærer du at forme papirstrimlerne på nye og innovative måder. Hun introducerer dig for både de grundlæggende og de mere avancerede teknikker, der sætter dig i stand til at skabe smukt og unikt papirflet – ikke bare julehjerter, men også anden julepynt.

Prisen er inkl. et materialekit indeholdende udskåret papir til enten to forskellige hjerter eller to kræmmerhuse.

Flere forskellige hjerte- og kræmmerhusdesigns kan købes i museumsbutikken efterfølgende samt PaperMatrix’ signaturflet: Luftballonen.

Gratis kaffe/te og kage.

Varighed: 2½ time.