Julehygge på Boldrup Museum

Bemærk venligst: Arrangementet foregår udendørs, og der skal fremvises gyldigt coronapas for at deltage. Det gælder alle gæster på 15 år og derover.

Søndag 28. november– første søndag i advent – er det atter tid til den populære julehyggedag for hele familien på Boldrup Museum ved Nørager. Denne gang dog lidt anderledes end normalt, da vi pga. den stigende coronasmitte afholder arrangementet udendørs – så husk varmt og praktisk tøj.

Men julehyggen, den er her stadig. Det er sædvanligvis en afslappet dag for hele familien, hvor julestress ikke findes, og det vil det også være i år. Her er det julehygge i børnetempo langt ude på landet. Der er blandt andet mulighed for at smage alle julens mange lækkerier – lige fra julesmåkagerne, gløggen, den varme æblesaft med kanel og fløde, æbleskiverne og risengrøden – kort sagt er det julehygge, som det er allerbedst.

Der er også mulighed for en gåtur ind i museets magiske skov, som nissen har pyntet så fint, og omkring kl. 14 er det tid for børnene at finde museets nisse, som har gemt sig i skoven, så han kan få sin julegrød.