Fåredag på Boldrup Museum

På det lille stråtækte husmandssted, der i dag udgør Boldrup Museum, fejrer vi søndag 18. august sensommeren med masser af aktiviteter for hele familien.

Dagens helt store omdrejningspunkt er museets får, som bliver klippet denne dag. En aktivitet, der normalvis tiltrækker mange hundrede hjælpende hænder.

Traditionen tro, er der også mulighed for at opleve markarbejde med heste, kørsel i hestevogn, tærskning af korn, rebslagning, se arbejde i forskellige værksteder og selv prøve at skyde med bue og pil.

I år får museet besøg af falkoner Frank Skaarup, der viser publikum de lynhurtige flyveres egenskaber. Er du til mere fart, kan du også opleve lynhurtige hyrdehunde, der i løbet af få sekunder kan genne fårene lige derhen, hvor hyrden ønsker det.

Der sælges forskellige grøntsager, honning m.m. i den lille pop-up bod, der i dagens anledning har åbent ved museet.

Fåredagen er arrangeret af Boldrup Museumsforening i samarbejde med museets ansatte. Det er også museumsforeningen, der står for bespisningen af de mange gæster. Der kan således købes både grillmad med tilbehør og smovses i det store sydhimmerlandske kagebord.