Fåredag på Boldrup Museum

På det lille stråtækte husmandssted, der i dag udgør Boldrup Museum, fejrer vi søndag 28. august sensommeren med masser af aktiviteter for hele familien.

Dagens helt store omdrejningspunkt er museets får, som bliver klippet denne dag. En aktivitet, der normalvis tiltrækker mange hjælpende hænder. Derudover kan du opleve foreningen Hestefolket, hvis medlemmer høster museets marker, hvorefter kornet tærskes på det gamle tærskeværk. Du kan desuden se smeden arbejde med rødglødende jern i essen, prøve bueskydning eller tage en tur i hestevogn.

Sidst men ikke mindst er der forskellige arbejdende boder. Her sælges grønt og blomster fra museets køkkenhave og mark samt lækker honning fra museets bier. Der er mulighed for at betale med MobilePay og Dankort i de forskellige salgsboder.

Der vil cirka kl. 12.00 – helt som traditionen foreskriver – være mulighed for at købe svinekam eller lammekølle med flødekartofler og salat, og om eftermiddagen åbnes det store sydhimmerlandske kagebord med mange forskellige kager.

Svinekam/flødekartofler/salat + 1 drikkevare: 125 kr.
Grillet slagterpølse med brød: 30 kr.
Øl/vand: 15 kr.
Kagebord: 60 kr.

Pakkepris: Entré, mad og kage 220 kr.