Allehelgensaften: Ekstra uhyggelige byvanderinger

Foto: Aalborg Stadsarkiv

De uhyggelige byvandringer med hekse, spøgelser og bloddryppende historier er særdeles populære, og derfor kan du i anledning af Allehelgensaften den 31. oktober komme med på en særlig uhyggelig udgave.

Nordjyllands Historiske Museum har nemlig alliereret sig med Aalborg Rollespilsklub TRoA, og byvandringerne på Allehelgensaften er derfor stedet, hvor de levende og de dødes mødes. Publikum undervejs vil derfor ikke bare få de bloddryppende historier fra byens fortid fortalt af museets guide; til disse ekstra uhyggelige byvandringer er de døde bogstaveligt talt genopstået fra graven.

Der er derfor garanti for et ekstra godt gys, når de grumme historier om pest og borgerkrig, henrettelser, tortur og hekseforfølgelser fortælles – for måske de døde venter bag det næste gadehjørne, når turen går gennem byens mørke. Ingen ved det.

Egnet fra 15 år i følge med en voksen

Bemærk:

Der er flere af samme arrangement den 31. oktober med forskellige starttidspunkter. Det er derfor vigtigt, at du møder op til tiden.

Der sælges ikke billetter ved mødestedet.

Købte billetter refunderes ikke.

Billetter:

Du kan købe billetter ved at vælge dato i kalenderen til højre. (På mobil i kalenderen herunder).

Du kan også købe billetter på Aalborg Historiske Museum, Algade 48, 9000 Aalborg.

Museet forbeholder sig ret til at afvise gæster, der ikke har gyldig billet.