Vindere fra nyhedsbrevet 2019

Præmie: Julepynt af glas fra Brink Nordic

November 2019

Vinder: Karl Mouridsen
Præmie: Fotobogen “REGAN Vest – Demokratiets sidste bastion”

Oktober 2019

Vindere:
Orla Lund
Elisabeth Nedergaard
Esther Anhøj
Rasmus Falck
Præmie: Et julekort med 24 små julekalenderlåger

September 2019

Vinder: Helle Borris Stagsted
Præmie: Bogen “Bejsebakken – en nordjysk bebyggelse fra yngre jernalder og vikingetid” af museumsinspektør Torben Sarauw.

August 2019

Vinder: Charlotte Rahbek Rasmussen
Præmie: Bogen ”Havnø Mølle – fra herregårdsmølle til museumsmølle” af Lise Andersen.

Juli 2019

Vinder: Vagn Egede Jensen
Præmie: Et retro viskestykke og to grydelapper i orange og brune 70’er farver.

Juni 2019

Vinder: Maja Bundgaard
Præmie: Et museumssmykke, som er en kopi af Hedebymønten, der er den første skandinaviske mønt (ca. år 900).

Maj 2019

Vinder: Marienta Frost
Præmie: To krukker med Dansk Mjød sennep – en lavet med cognac og en med whisky.

April 2019

Vinder: Agnethe Astrid Veit
Præmie: En kopi af et originalt smykkevedhæng, som er fundet i vølvens grav ved ringborgen Fyrkat i 1950´erne. En vølve var en troldkvinde. Smykkevedhænget er udformet som en stol og har formentlig været et symbol på, hvordan vølven har siddet og udøvet magi.

Marts 2019

Vinder: Inger Rodh
Præmie: En kopi af et originalt smykke, som er fundet på Bejsebakken i Aalborg, og som stammer fra ca. 400-600 e.Kr. (Germansk jernalder). Ansigtet forestiller muligvis en nordisk gud, og det kunne være Odin.

Februar 2019

Vinder: Astrid Westergaard
Præmie: Bogen “Mellem hammer og kors” af Museumsdirektør Lars Christian Nørbach.

Januar 2019

Vinder: Preben Kjemtrup
Præmie: Historien om Danmark bind I og II, som er udgivet af DR i forbindelse med tv-programmerne af samme navn.