Vil du donere genstande til museet?

Nordjyske Museer modtager gerne genstande, som borgere ønsker at overdrage til museet. Vi modtager dog kun genstande, som har tilknytning til museets geografiske arbejdsområde, der består af Aalborg Kommune, Rebild Kommune, Mariagerfjord Kommune og Jammerbugt Kommune.

Her kan du læse Nordjyske Museers gældende indsamlingsstrategi.

Ønsker du at aflevere en genstand til museet, er vi interesseret i at få så mange oplysninger om genstanden som muligt. Det er for eksempel hvem, der har brugt genstanden, hvor og hvornår den er brugt, hvad den har været brugt til, hvem der har fremstillet den samt hvor og hvornår er den fremstillet.

Nordjyske Museer får tilbudt mange genstande, men da vi samler ind med et bestemt formål, må vi jævnligt takke nej til genstande. Det er derfor nødvendigt, at du kontakter en af museets inspektører på forhånd, hvis du ønsker at forære museet en genstand.

Vi kan som nævnt langt fra tage imod alt, men har du en gammel genstand, som du synes hører hjemme på et museum, så vil vores museumsinspektører gerne høre fra dig.

Aalborg og Jammerbugt Kommuner

Inger Kirstine Bladt
Museumsinspektør, cand.mag.
Tlf.: 99 31 74 03