For skoleklasser: Vigtig information inden et besøg

Mødetid

Læringsforløbet begynder præcis kl. 9.00. Kom derfor i god tid – senest 15 minutter før.

Ved forsinkelser eller afbud kontakt museet direkte på tlf. 2492 1884 eller 2480 0345.

Adgang

Udstillingsbygningen er handikapvenlig. Bunker og maskinmesterbolig er ikke tilgængelig for kørestolsbrugere, og i bunkeren kan der ikke medbringes rollator, barnevogn, klapvogn og lign. Det er heller ikke muligt at medbringe en servicehund.

Varmt tøj

Husk varmt tøj, da gåturen (ca. 300 m) ind til bunkeren er meget kold – 8 grader året rundt. Medbring gerne en varm trøje, jakke og lukkede sko.

Parkering

Museet har kun et begrænset antal parkeringspladser. Angiv ved booking om I ankommer i bus eller biler. Busser kan parkere på museets parkeringsplads ved af- og påstigning, og kan derefter parkere ved Rebildporten, Rebildporten 25a, 9520 Skørping. Afstand ca. 1,5 km fra museet.

Toiletter

Der er publikumstoiletter samt handikaptoilet i velkomstbygningen. Det er ikke muligt at benytte toilet i bunkeren.

Medbragt mad og café

Det er muligt at spise madpakker i museets caféområde ved de afmærkede borde. Der kan også købes mad og drikkevarer i caféen. Vi anbefaler dog, at I forudbestiller mad inden jeres besøg, hvis der er mange, der ønsker at købe mad.

Ønsker I at spise i museets café, skal mad og drikke bestilles ved museet senest fem dage inden jeres besøg.

Færdsel på museet

Al færdsel på museet skal foregå roligt og under hensyn til øvrige gæster. Elever skal altid være i følgeskab med en lærer. Henstillinger fra personalet skal følges.