Vikingemarked ved Lindholm Høje

Traditionen tro afholdes der vikingemarked ved Lindholm Høje sidste weekend i juni. I år samles der mere end 300 vikinger fra blandt andet Danmark, Norge, Sverige, Polen og Tyskland.

De mange handelsmænd står både lørdag og søndag klar med masser af vikingevarer, så der er rig lejlighed for at lave en god handel. Som på et rigtigt marked er der også mulighed for at smage dejligt vikingemad, som man selvfølgelig kan skylle ned med et bæger mjød. Der kan blandt andet købes grillet lam og svinekam samt grillpølser med bagte fladbrød.

Derudover er musik og flotte opvisninger med både dyr og vikingevåben med til at skabe den helt rigtige vikingestemning. Du kan blandt sende børnene i vikingekrigerskole, se falkonérshow og meget andet.

Du kan også opleve et arbejdende smedeværksted og vikinger, der arbejder med læder, plantefarvning af garn, fremstilling af lertøj, træarbejde mv. Der er desuden besøg af en stenhugger og en vikingetatovør.

Arrangør: Vikingegruppen Lindholm Høje med støtte fra Aalborg Kommune og i samarbejde med Lindholm Høje Museet.