Skt. Hans aften ved Lindholm Høje

Traditionen tro inviterer Nordjyske Museer i samarbejde med Café Lindholm til en stemningsfuld Skt. Hans aften på det naturskønne område ved Vikingemuseet Lindholm Høje.

Båltalen leveres i år af rådmand ved Aalborg Kommune, Jan Nymark Thaysen. Han suppleres blandt andet af toner fra den danske sangskat ved kammerkoret Coro Misto. Bålet tændes ca. kl. 21.

Om Coro Misto

Coro Misto er et kammerkor bestående af sangere i miljøet omkring ved Det Jyske Musikkonservatorium, Aalborg Universitet og det øvrige musikliv i Aalborg.

Koret har eksisteret siden 1991, og siden da har det gennem koncerter og radiooptagelser markeret sig i det nordjyske musikmiljø som et kammerkor af høj standard. I 2000 blev Coro Misto optaget i Foreningen Danske Kammerkor.

Denne midsommeraften består repertoiret af sange fra den danske sangskat, og koret dirigeres af Søren Birch.

Lækker mad

Café Lindholm serverer fra kl. 17.30 en lækker treretters menu med blandt andet håndpillede rejer, sousvide kalvefilet med tilbehør samt chokoladeganache-tærte med nye sommerbær, cremet vaniljeis og hvid chokoladecreme til dessert. Læs mere på cafelindholm.dk, hvor du også kan booke bord.

Er du mere til udendørssommerstemning, så er der på plænen udenfor diverse madboder kl. 17-22. Her finder du:

• Vinbar v. Degustation (lokal vinforhandler). Tilbyder forskellige sprøde sommervine, som kan nydes til maden og musikken.
  • Ølbar ved Hjorts Kraft Beer. Mød den lokale ølbrygger, som tilbyder en række af sine bestseller-øl.
  • Isbod. Café Lindholms egen hjemmelavede is – flere forskellige varianter
  • Grill på plænen, hvor der serveres pølser og hjemmelavet Lindholm-burger med kartoffelsalaet

Medbring gerne tæpper eller stole, så I kan sidde på plænen og hygge, mens I nyder maden, udsigten og selskabet.

Arrangementet afholdes under de til enhver tid gældende coronarestriktioner ift. forsamlingsforbud mv.