REGAN Vest: Vandretur i terrænet inkl. smugkig ind i anlægget

Nordjyske Museer inviterer på en guidet vandring i terrænet oven på REGAN Vest – og et eksklusivt smugkig ind i indgangstunnellen.

Vi begynder turen med at gå ind i selve anlægget REGAN Vest – eller i hvert fald i den første del. Det bliver nemlig muligt at komme med ind i første del af indgangstunnellen og se dens specielle udformning, høre om byggeriet, kridtundergrunden og flagermusene.

Derefter går vi ud i terrænet og ser på nødudgang, luftindtag og udstødningstårne. Der vil være fokus på anlæggets historie, hemmeligholdelsen, de bygværker der kan ses i terrænet, baggrunden for anlæggets beliggenhed og på den planlægning, der var omkring REGAN Vest i tilfælde af en atomkrig.

Bemærk, at terrænet ved REGAN Vest er stejlt, og at der er endnu ikke etableret stier. Arrangementet er derfor ikke egnet for gangbesværede. Det er ligeledes ikke muligt at medbringe klapvogne og lign. på turen.

For at deltage skal du kunne fremvise et gyldigt coronapas i form af enten en negativ COVID-19 test, der er max 72 timer gammel, et gennemført COVID-19 vaccineforløb, eller et overstået COVID-19 sygdomsforløb (for min. 14 dage og max 180 dage siden). Børn under 16 år fritaget for COVID-19 test.