Det glade Aalborg – Aalborgbogen 2020

kr. 159,00

Forestillingen om Aalborg som Danmarks gladeste og festligste by trives i bedste velgående og er godt beskrevet i både erindringsværker og romaner. I Aalborgbogen 2020 går forfatterne derfor en anden vej og ser nærmere på de spor, som fortidens festglade aalborgensere har sat sig i arkiverne og på museerne. Fra opulente middage og hasardspil til de værste “snasker” og Tivoli Karolinelunds udvikling.

Kategorier: ,

Lyse og mørke sider af Aalborg forlystelsesliv 1550-2020

Forestillingen om Aalborg som Danmarks gladeste og festligste by trives i bedste velgående og er godt beskrevet i både erindringsværker og romaner. I Aalborgbogen 2020 går forfatterne derfor en anden vej og ser nærmere på de spor, som fortidens festglade aalborgensere har sat sig i arkiverne og på museerne. Fra opulente middage og hasardspil til de værste “snasker” og Tivoli Karolinelunds udvikling belyser bogen i tekst og billeder både lyse og mørke sider af byens forlystelsesliv igennem de sidste 400 år.

Aalborgbogen 2020 er skrevet af museumsinspektør Inger Bladt, arkivar Bente Jensen, ph.d. Jørgen Mührmann-Lund og ph.d. Jakob Ørnbjerg.

Du kunne også være interesseret i...